Τετάρτη 16 Ιουνίου 2010

Ποιός είναι αλήθεια ο τυφλός σε αυτή τη χώρα?

Τον τελευταίο καιρό έχει βουίξει ο τόπος (τουλάχιστον εδώ στον μικρόκοσμό μου) για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Σχολή Τυφλών Θεσσαλονίκης και την οδηγεί στο κλείσιμο.

Το πρόβλημα λοιπόν είναι ότι ουσιαστικά την διαχείριση της σχολής την είχε μέχρι τώρα η Νομαρχία η οποία με τα χρήματα που παίρνει από το υπουργείο πληρώνει και συντηρεί τη σχολή. Τον τελευταίο καιρό λοιπόν δεν πληρώνει τα έξοδα επειδή δεν έχει όπως λέει λεφτά να πληρώσει. Από την πλευρά του το υπουργείο λέει ότι τα λεφτά ήταν αρκετά αλλά λόγω της κακής διαχείρισης του από την Νομαρχία δεν έφτασαν.

Δεν γνωρίζω ποιος έχει δίκιο και ποιος άδικο (και ούτε σκοπεύω να ασχοληθώ με αυτό) αλλά το σίγουρο είναι ένα. Αυτός που την πληρώνει σίγουρα δεν είναι ο φταίχτης. Αυτός που την πληρώνει είναι τα παιδιά που ζουν και παρακολουθούν μαθήματα εκεί.

Η λύση; Νομίζω απλή, αλλά μάλλον κάποιος δεν την βλέπει. Αφού το υπουργείο δίνει τα χρήματα, να αναλάβει αυτό και την διαχείριση της σχολής. Να γίνει δηλαδή η σχολή… δημόσια (Ναι όντως και εγώ παραξενεύτηκα όταν το άκουσα αλλά η Σχολή Τυφλών ΔΕΝ είναι δημόσια. Πρόκειται για ΝΠΙΔ). Παρόλα αυτά το πρόβλημα τους είναι ότι δεν θέλουν να αναλάβουν το χρέος που θα τους φορτώσει η προηγούμενη διαχείριση. Δηλαδή είναι σαν να πουλάς μια επιχείρηση και σου λέει ο αγοραστής δεν την αγοράζω γιατί έχει χρέος. ΠΡΟΦΑΝΩΣ!!!

Αλλά μήπως δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα; Μιλάμε πράγματι για μία αγορά επιχείρησης με χρέος ή κέρδος; Είναι κάτι τέτοιο η σχολή τυφλών; Αν ναι τότε πείτε μου το κοστολόγιο για τις υπηρεσίες που “πουλάει”.

Πόσο για παράδειγμα θα πληρώνατε ένα δάσκαλο να μάθει στο παιδί σας να διαβάζει;

Πόσο θα πληρώνατε τον άνθρωπο που θα του μάθει να ζει ανεξάρτητο;

Πόσο θα πληρώνατε αυτόν που θα του μάθει τόσα μικρά και “ασήμαντα” πράγματα όπως το πώς θα περνά απέναντι τον δρόμο με ασφάλεια, πώς θα βγει από το σπίτι του για βόλτα και θα επιστρέψει σε αυτό μόνο του σώο και αβλαβές, πώς θα μαγειρέψει, πως θα πλύνει αι θα σιδερώσει τα ρούχα του.

Πόσο θα πληρώνατε τον άνθρωπο που θα εισήγαγε το παιδί σας στον αθλητισμό;

Ή αυτόν που θα τον ενθάρρυνε την ενασχόλησή του με την μουσική, το θέατρο ή άλλες παρόμοιες δραστηριότητες;

ΑΑΑΑ… ξέχασα… τα περισσότερα από τα παραπάνω τα μαθαίνεται στα παιδιά σας εσείς οι ίδιοι αφιερώνοντας χρόνο που δύσκολα θα μπορούσατε να κοστολογήσετε. Ο χρόνος αυτός, οι γνώσεις και η όρεξη για ζωή που παίρνουν από εσάς είναι ανεκτίμητες … σωστά;

Ε λοιπόν ακριβώς τα ίδια και πολλά παραπάνω προσφέρει και η Σχολή Τυφλών στη Θεσσαλονίκη σε όσους είχαν τη χρειάζονται.

Και τώρα η ώρα των ανόητων ερωτήσεων…

Πόσο είναι το χρέος της Σχολής; Σε πόσα ευρώ αποτιμάται;

Και πόσο είναι το χρέος που θα δημιουργήσει το κλείσιμο της Σχολής σε όλους τους οικότροφους και τις οικογένειές τους; Αυτό το χρέος σε πόσα ευρώ μπορεί να αποτιμηθεί;;;

Μπορεί κάποιος να δει την διαφορά του μεγέθους ή μήπως χρειάζονται κάποιοι την βοήθεια της Σχολής για να τη “δουν”; Είναι δυνατόν να βάζουμε σαν εμπόδιο για την λειτουργία ενός τέτοιου ιδρύματος τα οποιαδήποτε χρέη; Είναι δυνατόν να αφήνουμε ένα τέτοιο ίδρυμα να φτάσει σε αυτήν την κατάσταση; Και η πιο ανόητη ερώτηση από όλες… μα καλά, είναι δυνατόν στην Ελλάδα του 2010, που υποτίθεται θέλει να λέγεται κοινωνικό κράτος, η Σχολή Τυφλών να μην είναι δημόσια; Η δωρεάν παιδεία για όλους δεν ισχύει περιλαμβάνει τους τυφλούς; Το δημόσιο… το κράτος (ή όπως αλλιώς και να το πεις) δεν δεσμεύεται να τους παρέχει παιδεία; Έχουμε στο δημόσιο τόσες και τόσες άχρηστες υπηρεσίες και πληρώνουμε τόσους και τόσους δημόσιους υπάλληλους που θα είχαμε πρόβλημα να ενταχθούν σε αυτούς και 56 εργαζόμενοι της Σχολής; Μα καλά…

Ε Ι Μ Α Σ Τ Ε   Σ Ο Β Α Ρ Ο Ι ; ; ;

Τελικά ποιός είναι ο πραγματικά τυφλός σε αυτή τη χώρα? Οι υπουργοί, νομάρχες, διοικούντες και δήθεν υπεύθυνοι ή η Μάρθα στο παρακάτω βιντεάκι?

Υ.Γ. Μπορείτε και εσείς να ενημερωθείτε τόσο για το έργο της Σχολής Τυφλών όσο και για τις εξελίξεις στο θέμα και να δηλώσετε την συμπαράσταση σας μέσω Facebook.

http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=100719843314104&ref=ts